تعداد داوطلبان حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران به ۱۱۶ نفر رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ۳۵۸ داوطلب نمایندگی مجلس دوازدهم در کردستان ثبت نام کردند.

به گزارش عدالت خبر به نقل از بارانی خبر، مهدی رمضانی ظهر پنج‌شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در یازدهم اسفند ماه سالجاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم.

وی افزود: امسال ثبت نام انتخابات براساس قانون جدید انتخابات و اصلاحیه‌ای که انجام شد زودتر برگزار شد و مسئله پیش ثبت نام از داوطلبان انجام شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در کردستان ۳۱ هیأت اجرایی در استان داریم، اعلام کرد: این هیأت‌ها در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری تشکیل شده است.

رمضانی عنوان کرد: پنج حوزه انتخابیه سقز و بانه، قروه و دهگلان، سنندج، دیواندره و کامیاران، سقز، بیجار، سروآباد و مریوان و ۶ نماینده داریم که برای انتخابات این دوره ۳۵۸ نفر داوطلب ثیت‌نام نهایی کردند.

وی تصریح کرد: ۱۱۶ نفر از این تعداد برای حوزه سنندج، کامیاران، دیواندره، ۴۰ نفر در حوزه مریوان و سروآباد، ۶۵ نفر در حوزه بیجار، ۶۷ نفر در حوزه قروه و دهگلان، ۷۰ نفر در حوزه سقز و بانه ثیت نام کرده‌اند.

رمضانی به میانگین استقبال بانوان داوطلب در این دوره از انتخابات پرداخت و گفت: از مجموع تعداد ثبت‌نامی‌ها ۳۱ نفر خانم ثبت نام کرده‌اند که ۹ درصد کل ثبت نامی‌ها را تشکیل می‌دهند.

معاون‌سیاسی استاندار کردستان اضافه کرد: از داوطلبان ثبت نامی سه درصد شصت سال به بالا و مابقی زیر ۶۰ سال هستد وبیشتر ثیت نامی‌ها با ترکیب سنی جوان در این راستا شرکت کرده‌اند.

وی به وضعیت تحصیلی ثبت نامی‌ها پرداخت و گفت: ۸۲ درصد ارشد، ۱۲ درصد دکترا، پنج درصد معادل ارشد دارند و یک درصد دارای مدرک حوزوی هستند.

رمضانی گفت: به نسبت دوره قبلی ۲۷.۴ درصد در این دوره در حوزه کاندیداها افزایش داوطلب ثبت نامی داشتیم.

وی مردم کردستان را مردمانی بصیر و هوشمند خواند و افزود: مردم استان کردستان در دوران‌های مختلف انقلاب بصیرتر و آگاه‌تر شده‌اند و رشد افکار عمومی منتج به حضور باشکوه مردم در انتخابات خواهد شد.

شما هم در قسمت نظرات در مورد این مطلب بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد