غار کرفتو دیواندره دارای ویژگی های برجسته ای است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: در وزارتخانه حساب ویژه ای برای غارکرفتو باز کرده ایم.

وزیر گردشگری

به گزارش عدالت خبر، عزت الله ضرغامی در ورود به دیواندره از مجتمع گردشگری، رفاهی و خدماتی سپهرتابناک بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: غار کرفتو سرمایه ای بسیار ارزشمندی است. این غار قدمتی چند هزار ساله با ویژگی های برجسته دارد که در وزارت خانه برای آن حساب ویژه ای باز شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بر مجموعه غار کرفتو نظارت جدی خواهیم داشت و باید سرمایه گذاری هایی در این مجموعه انجام دهیم. تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک محوطه کرفتو نیز به کارگاه بزرگ گردشگری تبدیل شود تا بازدیدکنندگان بتوانند بیشتر از دیدن این غار لذت ببرند.

وی افزود: مجموعه ای که از آن بازدید کردیم یک مجموعه بی نظیر است و نمونه آن را کمتر در کشور دیده ام. دیواندره جای بسیار مهمی است و ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

مجموعه تفریحی، رفاهی و خدماتی سپهرتابناک دیواندره در زمینی به مساحت  هکتار احداث شده است. این مجموعه شامل پارک آبی، استخر، تالار مراسمات، رستوران، جایگاه سوخت سه گانه، سویت های اقامتی و مجموعه خدماتی خودرو است.

ضرغامی بیان کرد: باتوجه به امنیتی که در کردستان به وجود آمده است، این استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. کردستان ریشه و خود ایران است. کردستان از چند هزار سال قبل ریشه مادها و پارت ها بوده است. به همین دلیل همه ما کُرد هستیم. خوشبختانه کردستان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

شما هم در قسمت نظرات در مورد این مطلب بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد