رنگ سال ۱۴۰۳ یا ۲۰۲۴ میلادی چه رنگی است؟

پنتون از رنگ سال ۲۰۲۴ خود رونمایی کرد: هلو Fuzz، رنگ بژ هلویی ملایمی که به گفته شرکت علاقه مندان به رنگ، تجسم “میل ما به پرورش خود و دیگران” است. به گفته پنتون، رنگ “تن هلویی ملایم مخملی است که روحیه همه جانبه آن ذهن، بدن و روح را غنی می کند.”

عدالت خبر، لیتریس آیزمن گفت: “در جستجوی رنگی که اشتیاق ذاتی ما برای نزدیکی و ارتباط را بازتاب دهد، رنگی را انتخاب کردیم که گرما و ظرافت مدرن باشد. سایه ای که با شفقت طنین انداز می شود، آغوشی لمسی ارائه می دهد و بدون زحمت بین جوانی و بی انتها پلی می کند.” مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در بیانیه ای که در وب سایت این شرکت به اشتراک گذاشته شده است.

در یک پست رسانه اجتماعی که آخرین رنگ سال را اعلام کرد – و به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد برنامه رنگی سالانه Pantone – شرکت Peach Fuzz را با هدف ایجاد “احساس لطافت” به عنوان “لطیف احساسی” و “صمیمانه” توصیف کرد. و انتقال پیام مراقبت و به اشتراک گذاری، جامعه و همکاری.”

رنگ سال 1403

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون: PANTONE 13-1023 Peach Fuzz.

هلویی ملایم مخملی که روح فراگیر آن ذهن، بدن و قلب را غنی می کند.

معاون رئیس پنتون، لوری پرسمن، در مصاحبه ای که سال گذشته در سایت این شرکت منتشر شد، گفت که هر رنگ سالانه توسط گروهی از اعضای موسسه که از صنایع، پیشینه ها و مکان های مختلف هستند، تصمیم گیری می شود و برای بررسی روند رنگ ها در سراسر جهان گرد هم می آیند. سالی که به پیش بینی آینده کمک می کند.

پرسمن در این مصاحبه گفت: “ما در مورد روانشناسی رنگ و تحقیقات روند رنگ خود بحث می کنیم تا حال و هوای زیتگایست جهانی را با خانواده رنگی مربوطه مرتبط کنیم. از آنجا، برای شناسایی دقیق سایه مناسب، بیشتر بررسی می کنیم.” رونمایی از رنگ سال پنتون برای سال ۲۰۲۳٫ رنگی که پیش‌بینی‌کنندگان رنگ انتخاب کردند، صورتی مایل به قرمز به نام Viva Magenta بود – انتخابی جسورانه در مقایسه با سال‌های گذشته، و این پیش‌بینی ادامه داشت.

پرسمن به طور گسترده‌تری توضیح داد که موسسه هر سال به دنبال سایه‌ای می‌گردد که هم بازتاب و هم توجه را به تقاطع بین فرهنگ و رنگ جلب کند تا «جامعه طراحی و علاقه‌مندان به رنگ در سراسر جهان را در یک گفتگو در مورد رابطه بین این دو درگیر کند». هدف هر رنگ سال نشان دادن این است که چگونه رنگ می تواند به عنوان مکانیزمی برای بیان هر اتفاقی که از نظر فرهنگی در جهان در یک زمان خاص رخ می دهد استفاده کند.

“این رنگی است که ما می بینیم که از تمام زمینه های طراحی عبور می کند؛ رنگی که بیانگر روحیه و نگرش مصرف کنندگان است، رنگی که در سراسر جهان طنین انداز می شود، رنگی که منعکس کننده چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. برای، رنگی که می تواند امیدوار باشد به آنچه آنها احساس می کنند نیاز دارند پاسخ دهد.”
رنگ های گذشته سال

قبل از Viva Magenta، رنگ سال Pantone برای سال ۲۰۲۲ Very Peri بود، آبی پرچین که به گفته شرکت باید “اعتماد به نفس بی خیال و کنجکاوی جسورانه” را نشان دهد. در سال ۲۰۲۱، رنگ سال ترکیبی از خاکستری نهایی و روشنایی بود که رنگ زرد روشنی داشت. و رنگ سال در سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک بود، سایه‌ای که به معنای تجسم میل “برای یک پایه قابل اعتماد و پایدار است که با عبور از آستانه به یک دوره جدید، روی آن بنا کنیم.”
پنتون چیست؟

دفتر مرکزی این شرکت در Carlstadt، نیوجرسی، در درجه اول به دلیل ایجاد سیستم تطبیق پنتون، یک شاخص رنگ استاندارد که به عنوان ابزاری برای چاپ تجاری شروع شد و اکنون برای طراحی گرافیک، طراحی مد و طراحی محصول استفاده می شود، شناخته شده است، زیرا به سازندگان و تولیدکنندگان اجازه می دهد. در سراسر جهان برای مقایسه و مطابقت سایه ها در سیستم یکنواخت. امروزه از سیستم تطبیق رنگ پنتون به عنوان یک منبع دیجیتال و غیر دیجیتال استفاده می شود.

این شرکت در صفحه “درباره” خود می نویسد: “Pantone یک زبان جهانی از رنگ ارائه می دهد که تصمیمات مهم رنگ را در هر مرحله از گردش کار برای برندها و تولید کنندگان امکان پذیر می کند.” در ادامه می‌افزاید: «زبان رنگ پنتون از تمام صنایع رنگ‌آگاه پشتیبانی می‌کند؛ منسوجات، پوشاک، زیبایی، فضای داخلی، طراحی معماری و صنعتی، شامل بیش از ۱۰۰۰۰ استاندارد رنگ در مواد مختلف از جمله چاپ، منسوجات، پلاستیک، رنگدانه‌ها و پوشش‌ها.

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون نماد شفقت و ارتباط انسانی است

در میانه درگیری های جهانی و منابع بی پایان استرس، رنگ سال پنتون برای سال ۲۰۲۴ PANTONE 13-1023 Peach Fuzz است، یک سایه هلویی ملایم و پرورش دهنده که به عنوان یادآوری برای کاهش سرعت و مراقبت از خود و یکدیگر عمل می کند. نام این رنگ رمانتیک نشان‌دهنده حس لامسه‌ای مرتبط با رنگ است: هلویی مخملی، پرهای مارابوی نرم، ساتن‌ها و ابریشم‌های کلاسیک، همگی هنگام فکر کردن به ترکیب صورتی و نارنجی به ذهن متبادر می‌شوند.

برای Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، Peach Fuzz رنگی مناسب برای لحظه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم، بازتابی از نیازها و خواسته‌های اساسی انسان که ممکن است بسیاری در بحبوحه زمان‌های چالش برانگیز احساس کنند.

ایزمن به تایم گفت: «با ورود به سال ۲۰۲۴، برخی از چیزهایی که به ویژه برای ما آشکار شده است مفهوم سبک زندگی است که معنای جدیدی پیدا می کند. ما در بسیاری از جنبه‌های زندگی‌مان در این دوران آشفتگی زندگی می‌کنیم، و در نتیجه، نیاز ما به پرورش، همدلی و شفقت با تصور آینده‌ای آرام‌تر، قوی‌تر می‌شود.»

آیزمن اشاره می کند که سایه ظریف بینندگان را با تاکید بر اهمیت سلامت و تندرستی برای ذهن، بدن و روح، به تجربه انسانی فرا می خواند. از رنگ‌های گرم طلوع یا غروب خورشید گرفته تا دنج بودن یک پتوی مبهم، رنگ لحظاتی از آرامش درونی را با نیاز عمیق به اجتماع، جمع شدن و ارتباط تأیید می‌کند.

آیزمن گفت: «به ما یادآوری شده است که بخش مهمی از داشتن یک زندگی خوب و یک زندگی کامل، داشتن سلامتی خوب و استقامت و قدرت لذت بردن از آن است. “در دنیایی که اغلب بر بهره‌وری و دستاوردهای بیرونی تاکید می‌کند، مهم است که نیاز به پرورش درون خود و یافتن لحظات استراحت، خلاقیت و ارتباط انسانی را بشناسیم.”

برای لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون، انتخاب رنگ امسال بسیار مهم است، زیرا بیست و پنجمین سالگرد برنامه رنگ سال پنتون است. برای پرسمن، انتخاب رنگی که مترادف با ارتباط انسانی است نه تنها نماد امسال، بلکه هدف کلی خود برنامه است.
پرسمن گفت: «با انتخاب رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون امسال، ما شاهد افزایش تمرکز بر جامعه و مردم در سراسر جهان هستیم که چگونه می‌خواهند زندگی کنند و آنچه مهم است را ارزیابی می‌کنند – یعنی راحتی نزدیک بودن به کسانی که دوستشان داریم.» در بیانیه‌ای آمده است: «رنگی است که آغوش گرم و صمیمانه‌اش پیامی از شفقت را منتقل می‌کند و حساسیت دلپذیر آن مردم را گرد هم می‌آورد و روح را غنی می‌کند. با روحیه PANTONE 13-1023 Peach Fuzz، ما به ۲۵ سال گذشته برنامه رنگ سال پنتون فکر می کنیم، و سپاسگزاریم که راهی را فراهم می کنیم که در آن طراحان و علاقه مندان به رنگ در سراسر جهان بتوانند در یک گفتگو شرکت کنند.
در مورد رنگ، از رنگ الهام بگیرید و خلاقیت خود را در جوامع خود به نمایش بگذارید.”

شما هم در قسمت نظرات در مورد این مطلب بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد